miercuri, 21 noiembrie 2012

Sapun cu lapte matern

Cleopatra si secretul frumusetii ei.

Produsele de frumusete si ingrijire corporala pe baza de lapte isi cunosc originea din vremea Cleopatrei, despre care se stie ca se imbaia in lapte. Ce-i drept, lapte animal. Acelasi lapte pe care noi il consumam.

Despre beneficiile laptelui matern si avantajele acestuia fata de cel animal s-au scris zeci si sute de articole si nu cred ca mai exista indoieli. Cei care au avut sansa de a fi alaptati cu siguranta nu isi amintesc gustul :) , insa cati dintre noi am avut curiozitatea sa il gustam ca adulti? Eu am avut aceasta curiozitate atunci cand mi-am alaptat fetita. Este degresat, dulce, absolut delicios.

Orice mama care a cautat informatii despre laptele matern si beneficiile sale a gasit cu certitutine informatii despre calitatile hidratante si vindecatoare ale acestuia pentru puiutii nostri. Cate dintre noi nu am pus picaturi de lapte in ochisorii copiilor nostri…

De aici pana la sapunul cu lapte matern nu a fost decat un pas. Dar acest sapun, pentru mine, a ramas un vis vreme de multi ani pentru ca nu am reusit niciodata sa adun suficient lapte. In mod nesperat, visul meu a capatat forma cand o prietena care a nascut anul acesta o fetita absolut adorabila a strans rezerve substantiale de lapte.

Aceleasi ingrediente + tarate.

I-am sugerat sa doneze aceste rezerve mamelor care nu pot alapta si am luat legatura cu presedinta organizatiei La Leche League Romania care mi-a spus ca din pacate la noi in tara nu exista deocamdata banci de colectare a laptelui matern. Asa ca am hotarat impreuna cu prietena mea sa realizam sapunuri pentru copilasii nostri. Cu alte cuvinte, o comanda personalizata.

Am gandit sapunul cat mai simplu si cat mai hidratant cu putinta. Lapte matern, ulei saponificat de masline intr-un procent mare, ulei de migdale, ricin, unt cocos si macerat de musetel. Cu mandrie va spun ca este de departe cel mai hidratant, bland, emolient si fin sapun pe care l-am incercat vreodata.

As fi vrut sa ma mandresc cu faptul ca sunt prima care am folosit lapte matern pentru realizarea unui sapun natural. Peste hotare (Statele Unite, Germania etc.) si alte mamici au impartasit virtual faptul ca au realizat un astfel de sapun. As vrea sa cred ca sunt prima din Romania, sau cel putin prima care are curajul sa impartaseasca acest fapt.

Inteleg retinerea unora in a incerca un astfel de sapun si o respect, avem dreptul de a face alegeri. Ma uit insa la declaratia organizatiei LLL: “Human breast milk may aid healing”. (“Laptele matern poate sa ajute la vindecare). Si ma intreb de ce combinatia de lapte de capra, magarita si miere a Cleopatrei ar fi mai benefica decat laptele matern?


2 comentarii:

  1. ma bucur ca ai dat viata acestui sapun. intr-un concurs acum vreun an sau asa iti sugerasem si eu ingredientul. Il vedeam combinat cu laptisor de matca, desi cam scump ingredientul. la vremea respectiva mi s-a parut ca neluata in seama sugestia. dar ce fain ca in sfarsit a prins viata! Nu-mi adjudec ideea dar ma bucur cand "great minds think alike" :)poate nu e noua nici la noi ideea dar esti prima care o "verbalizeaza".
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi se pare minunata ideea ta! Cand voi avea copii cu siguranta am sa apelez la tine pentru un asemenea sapun terapeutic, natural, nutritiv, magic as putea spune! Si eu cred in puterile laptelui matern! Doamne-ajuta sa pot avea lapte destul atunci cand va fi momentul, chiar nu as vrea sa imi indop bebelusii cu lapte praf... :)
    Deocamdata pot doar sa-ti multumesc pentru celelalte produse minunate pe care le creezi, am incercat multe handmade-uri de la diversi producatori, am fost multumita, dar pot spune cu mana pe inima ca ale tale sunt de departe cele mai bune! Ai un har si un talent ce nu pot fi contestate iar noi pentru asta te iubim; ne faci viata mai sanatoasa si mai frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere

Cartea de vizita sa-ti fie bunul simt.
Nu agreez comentariile rautacioase. Acestea vor fi eliminate automat.

Postari similare

Related Posts with Thumbnails